Custom Search

2015. október 16., péntek

Horgolt harang leírása

Horgolt harang leírása:


Kép forrása: http://kunstbyiris.blogspot.pl

Sziasztok! Ezt a gyönyörű harang mintát egy lengyel blogon találtam, a mintát IDE kattintva megtaláljátok.


Leírás:

1.sor: 1 varázskörbe, 3 lsz magasítást követően 13 1RHP -t készítünk.
2.sor: minden szembe 2 1RHP
3.sor: minden szembe 1 1RHP, 2 egymástkövető 1RHP után 1 lsz
4.sor: az első 2 szembe 2 felülről egybehorgolt 1RHP+3 lsz. Ismételjük.
5.sor: 1 kúszószem az első láncívünk első láncszeméhez,2 1RHP ugyan abba a szembe + 2lsz,majd a láncív 3. láncszemébe ismét készítünk 2 1RHP-t. Ismételjük.
6.sor: 3  kúszószem a 2 láncszemes ív első láncszeméhez, majd 6 lsz, 1 Rp a következő láncívbe. Ismételjük, Az utolsó 6 láncszemet 1 2RHP-val helyettesítsük!!!
7.sor: 6 lsz, 1 Rp az előző sor 6 lsz-es ívének 3. láncszemébe. Ismételjük. Az utolsó 6 lsz-t helyettesítsük egy 2RHP-val!!!
8.sor: 6 lsz, 1 Rp az előző sor 6 lsz-es ívének 3. láncszemébe. Ismételjük.
9.sor: 2 kúszószem, a 6lsz-es ív 2. láncszeméhez, majd 4 lsz magasítás,4 2RHP az láncszemes ívbe. Minden 6 lsz-es ívbe 5 2RHP.
10.sor: 3lsz magasítást követően, minden szembe 1 1RHP.
11. sor: 1 lsz magasítást követően minden szembe 1 Rp.
12.sor: 4 lsz magasítást követően minden szembe 1 2RHP.
13.sor: 6 lsz, 1 Rp a 6. 2RHP-ba. Ismételjük. Az utolsó 6 lsz-t ,2 lsz és 1 2RHP helyettesíti!!!
14.sor: 1 lsz magasítás+ 3lsz, és 1 Rp ugyan abba a szembe (pikó),majd 5 lsz, 1 Rp az 5 lsz-es ív 3. láncszemébe, 3lsz, 1 Rp ugyan abba a szembe (pikó). Ismételjük. Az utolsó 5 lsz-t 2 lsz és 1 2RHP helyettesíti!!!
15. sor: 1 lsz magasítás + 7 lsz, 1 Rp az 5 lsz-es ív 3. láncszemébe, majd 3 lsz és 1 Rp ugyanabba a szembe (pikó). 7 lsz, majd 1 Rp az 5 lsz-es ív 3. láncszemébe, 3 lsz és 1 Rp ugyan abba a szembe (pikó). Ismételjük. Az utolsó 7 lsz-t 2 lsz és 1 2RHP helyettesíti!!!
16.sor: 1 lsz magasítás után, 8 lsz, 1 Rp a 7 lsz-es ív 4. láncszemébe. 8 lsz, 1 Rp a 7 lsz-es ív 4. láncszemébe. Ismételjük.
17.sor: Minden 8 lsz-es ívbe 9 1RHP.
18. sor: az első 4 szembe 4 felülről egybehorgolt 1RHP,a következő szembe 1 RP+3lsz 5-ször. Ismételjük végig.


4 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen :) Nagyon szép :)

    VálaszTörlés
  2. Ennek a harangnak mekkorának kell lennie? Mert én a 8. sornál tartok,és már akkora a kör,hogy ráfér egy fél literes üveg aljára.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen vastag horgolócérnát , illetve hányas horgolótűt használt? Az ekkora harangokat érdemes kb 1 mm-es horgolótűvel, és 20-as cérnával horgolni!

      Törlés