Custom Search

2015. március 12., csütörtök

Horgolt tojás leírása

 Horgolt tojás leírása:



Forrás: http://www.knitart.ru

Böngészgettem, és rátaláltam erre a csodaszép , elegáns horgolt tojásra ezen az orosz oldalon: www.knitart.ru . Érdemes majd az oldalra ellátogatni, mert képek is vannak a horgolás folyamatáról.
Gondoltam sokaknak örömet okoznék, ha elkészíteném a magyar leírását, bár oroszul nem tudok, azért sikerült lefordítanom nektek! 



Rövidítések:
lsz: láncszem
rp: rövidpálca
1RHP: egyráhajtásos pálca
2RHP: kétráhajtásos pálca

A leírás:

1. Készítsünk 8 láncszemet kapcsoljuk össze egy hamis kispálcával gyűrűvé

2. 24 1RHP a láncszemes gyűrűbe

3. minden szembe 2 1RHP (összesen 48)

4. 1 rövidpálca majd 6 láncszem minden 5. szembe

5. 6 2RHP minden 6 láncszemes ívbe

6. minden 3. szembe 2 db 2RHP pálca, köztük 3 láncszem

7. minden  3lsz-es ív középső szemébe 4db 2RHP

8. 4 felülről egybehorgolt 2RHP az előző sor egyráhajtásos pálcákba + 4 láncszem

9. 5 1RHP a láncszemes ívekbe

10. 4 felülről egybehorgolt 2RHP köztük 5 lsz

11. 4 2RHP az előző sor felülről egybehorgolt pálcacsoportok közé

12. minden 2RHP-ba 1 1RHP

13. 8 lsz minden 4. szembe

14. 4 1RHP a 8 lsz-es ívbe

15. 4 1RHP minden előző sori kétráhajtásos pálcacsoportok közé

16. 4 felülről egybehorgolt 2RHPköztük 3 lsz

17. 3 2RHP a 3 lsz-es ívekbe

18. 1 2RHP, 3 lsz- 1 2RHP az előző sori 2RHP-ba, 1 2RHP a 3.szembe

19. 2 1RHP a 3 lsz-es ívbe

20.-21. 1 1RHP minden második szembe

22. 1 rp  minden 2. szembe

23.  húzzuk meg a fonalat és kész


10 megjegyzés:

  1. Köszi, tényleg gyönyörű tojás minta. Azt lehet tudni, hogy ez mekkora tojás körbehorgolására alkalmas?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tünde! lúdtojás méretű, nekem 10 cm-es lett, de nyilván függ a fonal vastagságától és a horgolótűnk méretétől is! :)

      Törlés
    2. ÉNelkezdtem,de le is bontottam,mert óriási nagy,szerintem a méret fele elég a tojásnak.

      Törlés
    3. ÉNelkezdtem,de le is bontottam,mert óriási nagy,szerintem a méret fele elég a tojásnak.

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Tegyetek bele pici parti lufit, fújjátok fel, hogy kisimuljon a horgolás.Utána mehet a keményítőbe.Ha megszáradt ki kell szúrni a lufit,vagy kibontani, és kihúzod a horgoláson.Szép stabil marad!Lesz egy nagy tojásod is!

      Törlés
  3. Nekem meg az a gondom (de tényleg nem azért, hogy kötekedjek,) de a hatmadik sornál...ha 5 szemenként szúrok le...akkor még ha az első rövidpálcát számítom is marad 2 szem,....vagy monden 6-szemes ív után kell a rövidpálca...mert akkor kijönne a 48-stem

    VálaszTörlés
  4. Lebontottam,...és egyráhajtásos pálcákkal újra kezdtem,.. így lesz belőle szép formás tojás

    VálaszTörlés
  5. A 9. sorban is csak 4-1rhp horgolok az ívekbe, mert akkor jön ki szépen a köv.(10)sorban a 4-egyszerre lehorgolt pálca.... és így a 8. sorban az egyszerre lehorgolt pálcák között 3-láncszem is elég...habár én e-miatt nem bontottam vissza

    VálaszTörlés